Lediga tjänster

Marknadsansvarig med projektledarerfarenhet

Vill du bidra till verksamhetsutveckling samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad för andra, då kanske FVO kan vara rätt organisation för dig. Vi söker en prestigelös och dynamisk marknadsansvarig med erfarenhet av projektledning.

Om föreningen FVO

Föreningen FVO är en ideell förening, som grundades år 1889 i Stockholm.  Vårt ändamål är att utöva hjälp- och rådgivningsverksamhet bland behövande, huvudsakligen genom stöd åt äldre, sjuka och handikappade samt till vård, fostran och utbildning av barn och ungdom. Som en del av ändamålet samarbetar FVO med andra allmännyttiga stiftelser, organisationer och föreningar med samma eller liknande ändamål som föreningen.

FVO:s verksamhet består av att ge råd och hjälp åt människor som befinner sig i en ekonomiskt utsatt situation, dels genom guidning i det offentliga stödsystemet, dels genom att ge ekonomisk hjälp till de som tillfälligt hamnat i knipa. Grundtesen är hjälp till självhjälp och bidraget ska vara ett komplement till det bistånd som styrs av rättigheter i samhällets socialförsäkringssystem.

Om rollen

Som marknadsansvarig med projektledarerfarenhet på FVO får du möjlighet att vara med att skapa något nytt i en organisation som funnits sedan slutet av 1800-talet.

Vi letar efter dig som har erfarenhet inom extern kommunikation men som gärna vill bidra till helheten och våra övergripande mål. Rollen är nyinrättad och därför söker vi någon som kan bygga vår marknads- och kommunikationsstrategi från grunden för att sedan genomföra den i praktiken och förvalta.

Därtill behöver vi någon som kan bidra till den löpande verksamheten med fokus på utveckling och samverkan med andra organisationer. Du kommer delta i projekt tillsammans med andra organisationer där vi kan göra direkt skillnad för den enskilde individen. Vilka projekt beslutar vi gemensamt men det kan exempelvis vara att du deltar i lägerverksamhet eller stöttar äldre i digitala verktyg.

Vi söker dig som gillar att bidra till helheten, har spetskompetens inom kommunikation och vill bidra till en positiv samhällsutveckling genom att hjälpa andra. För att trivas i rollen så ser vi att du är bekväm med att växla mellan olika uppgifter, samtidigt är du självgående likväl som prestigelös. Då vi är en liten arbetsplats med fem medarbetare kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Grundläggande kompetens och personliga egenskaper:

• Postgymnasial utbildning inom marknad/kommunikation
  • Erfarenhet att skapa marknadsplaner samt aktivitetsplaner
  • Vana att driva projekt samt att arbeta med flera parallella projekt
  • Vana att arbeta strategiskt och operativt inom alla sociala kanaler
  • Erfarenhet av att skapa innehåll till digitala och sociala kanaler men även tryckt material
  • Du vill hjälpa människor och bidra till ett bättre samhälle i stort
  • Du är utvecklingsorienterad och gillar att jobba självständigt
  • Du är prestigelös och dynamisk
  • Du har en god kommunikativ förmåga
  • Du har god vana att uttrycka dig i tal och skrift
  • Du känner dig bekväm i olika sociala sammanhang och har lätt för att knyta nya kontakter

Meriterande:

• Erfarenhet av ideella sektorn och/eller socialt arbete inom det civila samhället
  • Kunskap inom bildhanteringsprogram såsom Photoshop, InDesign eller liknande

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Skapa och implementera marknadsplan samt aktivitetsplan
  • Identifiera FVO:s intressenter och förmedla FVO:s ändamål och syfte
  • Upprätta, implementera och förvalta FVO:s marknad och kommunikationskanaler
  • Skapa innehåll för sociala och digitala kanaler
  • Vara redaktör för vår hemsida
  • Ta fram och/eller uppdatera informationsmaterial tryckt och digitalt
  • Arbeta i externa projekt tillsammans med andra organisationer
  • Bidra till löpande verksamhetsutveckling och praktiskt genomförande
  • Bidragshantering
  • Omvärldsbevakning

Anställningsformer och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetet är förlagt på vårt kansli som förnärvarande finns i Gamla stan i Stockholm. Det finns möjlighet att jobba hemifrån när arbetet tillåter.

För att ansöka om tjänsten marknadsansvarig med projektledaregenskaper behöver du fylla i formuläret, (länk borttagen). Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan alla ansökningar ska gå genom formuläret. Formuläret består av ca 12 obligatoriska frågor kopplade till tjänsten. Utöver att svara på frågorna vill vi att du bilägger ditt CV i formuläret.

Genom att ansöka om tjänsten godkänner du att dina personuppgifter registreras och behandlas för rekrytering. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för de som handlägger rekryteringen inom organisationen i enlighet med GDPR.

Senaste dag för att skicka in ansökan är 31 oktober men vi kan komma att göra urval löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta oss på expeditionen@foreningenfvo.se